Prichádza revolúcia v ukladaní energie?

1,2 min

Odbornosť článku

content-quality-imgcontent-quality-imgcontent-quality-img

Skladovanie elektriny v batériách, a to hlavne v priemyselnom meradle, sa považuje za kľúčové pre dekarbonizáciu ako takú. Aj preto sa pozorne sledujú všetky významné inovácie v tomto odvetví. Za takúto významnú inováciu, ak nie revolučný krok, je považovaná najnovšia novinka od švédskej spoločnosti Northvolt.

Northvolt totižto vyvinul novú sodíkovo-iónovú batériu, ktorá nevyužíva lítium, nikel, kobalt a dokonca ani grafit. Je tým pádom hlavne nezávislá od vzácnych surovín, na ktoré si prakticky dlhodobo buduje monopol Čína. Northvolt prezradil, že batéria je založená na sodíkovej pruskej bielej katóde s vysokým obsahom sodíka a na pevnej uhlíkovej anóde. Batéria ja navyše pri vysokých teplotách omnoho stabilnejšia ako iné alternatívy.

Batéria s energetickou hustotou až 160 watthodín na kilogram, je navrhnutá svojimi parametrami skôr pre skladovanie elektriny, ako napr. pre automobilový priemysel. Táto technológia je však prakticky len na začiatku a vývoj smerom k automobilovému priemyslu je jednou z ciest, kam sa NorthVolt chce uberať. Svedčí o tom aj plánovaná spoločná výroba s čínskou automobilkou BYD . Pre našinca ide o neznámu značku, ale znalcov neprekvapí fakt, že je to v súčasnosti najpredávanejšia značka automobilov v Číne.

Zdroj: The Guardian

Ohodnoťte náš článok
5/5 (2)
Podeľte sa o obsah s Vašimi blízkymi …

PRODUKTOVÉ RADY

NAJČÍTANEJŠÍ OBSAH

ĎALŠIE ČLÁNKY ZO SEKCIE Budúcnosť,Energetický trh,Revolúcia 4.0,Rýchle správy

  • euro mince vývoj ceny elektriny

    Vývoj cien elektriny a plynu v EÚ od roku 2008

    24. 9. 2024
  • pobrežná veterná farma

    Globálne otepľovanie môže zvýšiť potenciál pobrežných veterných elektrární

    5. 9. 2024
  • Green Deal, čo to je?

    26. 8. 2024
  • Projekt elektrickej „superdiaľnice“ medzi Škótskom a Anglickom bol schválený

    17. 8. 2024